tisdag 19 juni 2007

Let's talk about sex Baby

För visst är det lätt; Sex, sex, sex och åter sex. Jag snackar om det med alla mina kompisar, nya som gamla. Vi ser det överallt; tv, Press & internet. Alla, okej inte alla men de flesta, har det. Sex är en del av vardagen i vårt samhälle, och man kan bli så sjukt fed upp på det många gånger, men fastän hur fed up man än kan bli på det, så är det innerst inne alltid lika kul att snacka om det med tjejkompisen/killkompisen.

Men sen så kommer vi till de gångerna då man ska börja snacka sex med personen som man har det med. Detta är helt annorlunda. Känner någon igen sig? Well, helt plötsligt får jag tunghäfta & vet inte vart jag ska titta... Gud vad jobbigt! Vad är det egentligen som gör att den personen som man verkligen ska kunna snacka sex med är den som man minst kan snacka med? Det som jag drar mig inför att säga till min partner är grejer som skulle få honom till att känna sig dålig, för det vill man ju inte känna sig- dålig på sex alltså. Men finns det bra/dåligt sex då! Alla vill vi ju ha olika grejer och matchar varandra olika.
Oj. Det blir nästa inlägg, håll dig till ett spår här fröken!

Ok, back to the subject. Man vill inte precis höra "Ok, jag gillar inte din taktik when U go down south on me. U suck!" Okej. Vi vet att detta kommer man nog inte få höra, men ändå. Visst man måste kunna ta kritik, och självklart vill jag försöka ge min partner det bästa, och om det då handlar om att ändra taktik so fine, I'm willing to change!

Så vart ligger problemet egentligen? Jag vill kunna ge min partner det bästa och han vill kunna ge mig det bästa. För att komma dit så måste vi kommunicera med varandra. Det ultimata hade varit om man skulle kunna ha guda sex från första början, well... we all know that it only happends 1/10 times... om ens så ofta. Ok, men kommunikation via kroppsspråk då! Well, ibland tror vi att vi känner den andres kroppspråk men det där gnyandet som lät som ett "Mmmm... fortsätt!" var egentligen ett "AUCH!" Been there done that, wasn't pretty...

Svaret till vart problemet ligger i att kunna prata om sex kan ju vara att det är så hypat nu för tiden. Man ska få värsta orgasmen, ge sin parner 100% njutning, hålla på i tio timmar, älska det över allt annat och vara värsta Guden på det...

Well, jag vet inte om jag skulle gå så långt för att hitta problemet, visst det är en bidragande faktor kanske men jag tror det går djupare, Salt n' pepa sa det ganska bra i sin låt:" Let's talk about sex Baby, let's talk about you and me." Det är nog det det handlar om. You and me. Det är där kruxet ligger. Att när man ska snacka om sexet med sin partner så är det om dig själv och honom/henne du pratar, och sexet som du har med din partner är, jag vet att några kanska inte håller med mig här men enligt mig så är det så, det mest intima ni har tillsammans! Fakta!
Det är därför det ibland kan vara svårt att prata om det om det är något som inte stämmer, för sexet ska ju delvis spegla hur bra ens förhållande är... eller?

Hissa eller dissa!

Inga kommentarer: