fredag 15 juni 2007

Flört a'la 87

Att flörta eller ragga är, som de flesta av oss har förstått med åren, en konst. Alla har vi våra olika sätt; vissa kommer med såna där oneliners, andra använder kroppspråket, vissa blir väldigt öppenhjärtliga osv. Charmen med att flörta är att det kommer aldrig bli tråkigt, och nästan alltid så orsakar det den där susningen i magen, varken man vill det eller inte. Men som sagt, det är en konst. En konst där den du flörtar med, eller raggar på, ska helst köra med samma "flörtstil"... För det är då man verkligen blir intresserad och vill ta det ett steg längre. Eller?

Flört a'la 87 fick Darjeling uppleva igår. Så klart på fyllan, för det är ju då man Vågar. Eller som Flört a'la 87 sa det själv "Jag hade visst då frågat om ditt nummer om jag hade varit nykter... det hade bara tagit 2 timmar längre!" Ja ja.

Se, Darjelings flörtstil skulle jag beskriva som att hon blir Väldigt Trevlig. Allting med den andra personen blir Väldigt Intressant. Det är nog den generella flörtstilen bland tjejer, det ska märkas att hon är intresserad, men absolut inte På.

Flört a'la 87 var precis tvärtemot. Gång på gång drar han klassisker efter klassiker. "Ja men sådana komplimanger måste du ju få höra hela tiden", "Jaha, så du ska dit med din pojkvän.... Nähä, du har ingen pojkvän.. ja det var ju det jag ville veta från första början".

Killen blir dissad gång på gång. "Nä, du är lite för ung för mig", "Jag går inte ut med killar som jag träffar på jobbet", "Haha, ja ja, det kan du ju drömma om" hör Darjeling sig upprepa under hela kvällens gång. Trots det så ger han sig inte. Det är där någonstans where she gotta give it to the kid. Hans flörtstil var väldigt På, helt olik hennes men det fanns en charm i den som inte går att förneka. Kanske var det hans sätt att inte ta ett nej for an answer, att han inte kröp tillbaka med svansen mellan benen när han blev snällt men bestämt nekad eller kanske var det hans vilja att fortsätta fastän han inte skulle få det han ville. Eller det faktum att den var så olik hennes egen. Summasummarum: Att flörta/ragga är en konst, bara för att man kör samma stil behöver det inte betyda att man kommer skapa ett mästerverk. Kanske tvärtom, man behöver inspireras av den andre för att kunna släppa fram sina egna sidor. Det blir en mix. En mix match!

Nej han fick aldrig hennes nummer. Dock en deal.

"Så... Om jag kommer hit här på lördag, nykter, och frågar efter ditt nummer så får jag det?"
"Visst"

To be continued...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker jag känner igen detta. Var inte alls populärt när jag prövade det.

Anonym sa...

Ha! unga skall dom tagas ungefär som ett ungt sto som skall ridas in lagom till sommarens äventyr. Men its to bad att han inte vågade sig tillbaka för att avsluta sin mission att erövra det eftertraktade mobilnumret....well well