lördag 16 juni 2007

Jag ar bra pa folk...men kass pa karlek!

Man har kul, han ar trevlig, relativt snygg och sexet ar too die for. Man myser tills sekunden han slanger ur sig "jag ar bra pa att traffa nya manniskor men jag ar dalig pa det har med karlek".
STOP!
SPOLA TILLBAKA!
Frasen har man hort tusen ganger av forhallandeskraja killar som med flackande blick och skevt leende sager "vad ar dina forhoppningar pa dig och mig? Ehm... alltsa...jag menar ju...ehm..."
I denna sekunden vet jag att denna killen ar lonlos att satsa pa. Han ar "kass pa karlek".

Men vad betyder egentligen det har "kass pa karlek"?\Att man ar dalig pa att alska nagon? Att man inte kan kanna kanslor?
Ar inte det sa vi definierar en psykopat? Nagon som ar oformogen att kanna empati, oformogen att kanna!?
Eller betyder det att man inte vet hur man anvander karlek och darfor inte kan satta det i praxis?
Enligt mor min ar svaret enkelt. "Han ar helt enkelt inte intresserad, men for feg for att saga det rakt ut" Ata kakan och vilja ha den kvar syndromet!

Eller kan man faktiskt vara radd for karlek att man blir dalig pa det?

Inga kommentarer: